Kolory otaczają nas ze wszystkich stron, bo przecież wszystko ma kolor – mniej lub bardziej intensywny, jaśniejszy czy mocniejszy. A zastanawialiście się kiedykolwiek jaki wpływ mają na nas kolory? Dlaczego chętniej sięgamy po herbaty w zielonych pudełkach, albo dlaczego to czerwone lub czarne auta są najbardziej popularne wśród kupujących? Każdy kolor ma znaczenie, oraz wywiera inny wpływ na naszą psychikę, odpowiada za to psychologia koloru.
 

#technikalia
Według psychologii koloru, gdy ktoś był niespokojny, albo zdenerwowany zawsze radzono mu by popatrzeć na zielony kolor. Osoby które ubierają się na czarno to pesymiści czy nawet potencjalni samobójcy, a kobiety noszące czerwień nawet w postaci akcentu jakim są pomalowane usta czy paznokcie są uważane za wulgarne. To właśnie kolor zmusza nas do takiego myślenia. Głupia umiejętność mniejszego bądź większego absorbowania światła przez materiały może nas zmanipulować, zachęcić do kupna produktu, czy wprowadzić w określony nastrój. Dlaczego? Winna jest temu psychologia koloru.
 
psychologiakoloru
 
Dzisiejszy post to pewnego typu ściągawka, mała dawka wiedzy, która uzupełni i urozmaici kilka przyszłych postów. Psychologia koloru to bardzo ciekawy temat dla wszystkich, którzy chcą sprzedawać swoje produkty, wywoływać konkretne emocje. 

 

A żeby nie było tak smutno, że to już koniec to zapraszam jeszcze na mojego instagrama z codzienną porcją inspiracji i facebookowy fanpage, gdzie na bieżąco dodaję informacje o nowościach na blogu. Będzie fajnie, masz moje słowo!